Najad 320

Afmetingen
9.7 x 3.15 x 1.60
Bouwmateriaal
Polyester
Ligplaats
Verkoophaven
Bouwjaar
1988
Gekeurd
Ja
Vraagprijs
Sold to Holland
Najad 320 indelingstekening

360°

ALGEMEEN

Bouwjaar
1988
Afmetingen
9.7m x 3.15m x 1.60m
Bouwer casco
Najadvarvet Zweden.
Bouwnummer
95
Ontwerper
Thorwald Karlsson
Spantvorm
Semi s-spant
Kielsoort
Vinkiel
Bouwmateriaal
Polyester
Waterverplaatsing
Ca. 4.9 ton
Ballast
Ca. 2.2 kg
Afbouw casco
Werf
Betimmering
Teak
Uitvoering dek
Teak
Materiaal Kajuitopbouw
Polyester
Gesloten stuurhuis
-
Aantal hutten
2 (inclusief salon)
Aantal kooien
5
Doorvaarthoogte
Ca. 15.5 meter
Stahoogte vooronder
Ca. 1.80 meter
Stahoogte salon
Ca. 1.95 meter
Stahoogte achterkajuit
Ca. --- meter
Materiaal ramen
Veiligheidsglas
Besturing
Helmstok
Opmerkingen
*teakdek volledig vervangen 2009

MOTOR

Merk en type
Volvo Penta 2003/S
Bouwjaar
1988
Bouwnummer
2300023267
Vermogen
28 pk (21 kW)
Brandstof
Diesel
Verbruik
Ca. 1,5 liter per uur
Overbrenging
Saildrive
Manchet saildrive
Ca. 2014 jaar
Koeling
Indirect
Brandstoftanks
R.v.s.
Inhoud tanks
Ca. 80 liter
Toerenteller
+
Urenteller
+
Oliedrukmeter
Alarm
Temperatuurmeter
Alarm
Draaiuren
Ca. 2010 uur
Schroef
Maxprop
Boegschroef
-

TUIGAGE

Tuigage type
Sloep
Materiaal rondhouten
Aluminium
Materiaal beslag
R.v.s.
Materiaal verstaging
R.v.s.
Materiaal zeilen
Dacron
Kleur zeilen
Wit
Grootzeil
Conventioneel grootzeil De Vries Cruising 1999
Overige zeilen
Genua De Vries Cruising 2007
rolsysteem Genua Furlex 200 S 2014
Lichtweer zeilen
Spinnaker Momentum, met stripper 2007
Reefinstallatie
Bindrif, maindropsystem
Spinnakerboom
+
Dekzeilen
Sprayhood, kuiptent, winterkleed
Lieren
Lewmar ST 3x (2x genua, 1x grootschoot).
Opmerkingen
*verstaging geheel vervangen (2011), voorstag vervangen in 2014 met de Furlex.
*sprayhood (oktober 2016)
*lazybag + lazyjacks juli 2016
* wintertent staande mast (Bootzeil, 2015) + liggende mast.

ELECTRA

Accu's
1x start 12 V 74 Ah, 2013, 2x service 12 V 105 Ah, met keuzescha
Spanning
12 Volt
Walstroom
220 Volt
Acculader
Victron 10A (2012)
Aggregaat
-
Voltmeter
+
Amperemeter
+

APPARATUUR

Kompas
Silva
Echolood
VDO Modis 120
Log
Northstar Explorer S310 (2009)
Windset
Raymarin I60 (2019)
Marifoon
Shipmate RS8000
CD-speler
radio-/cd
Autopilot
Autohelm 2000, weinig gebruikt
Radar
Raymarine 2 kW,(2008)
GPS
Garmin 120 (1996)
Kaartplotter
Raymarine C80 (2008)

GAS EN WATER

Watertanks
R.v.s.
Inhoud watertanks
Ca. 120 liter
Watersysteem
Voetpomp
Warmwatersysteem
-
Douche binnen
-
Toilet
1
Vuilwatertank;
-
Koelkast
-
Koelbox
1
Gasbun
+
Kooktoestel pitten
3-pits
Kooktoestel brandstof
Gas
Oven
+
Verwarming
Volvo Ardic 041D, revisie 2014
Verwarming brandstof
Diesel
Opmerkingen
*koelbox met Danfoss compressor (2002)

BUITENOM

Tweede stuurstand
-
Preekstoel materiaal
R.v.s.
Zeereling
R.v.s.
Ankerlier
Handmatig
Zwemplateau
-
Zwemtrap
R.v.s.
Anker
1
Ankerketting
+
Reddingsvlot
1
Opmerkingen
*reddingsvlot Autoflug Petrel, 4 pers. met dubbele bodem (moet gekeurd worden)
*kuiptafel
* Anker: Bruce 10 kg. met 30 m. ketting.

B.T.W. EN TEBOEKSTELLING

B.T.W.
Aantoonbaar betaald
Teboekgesteld
Niet geregistreerd
Gekeurd
Ja

CONDITIEKEURING

 

Dit jacht is op 02-11-2018 door een Expert Pleziervaartuigen gekeurd. Bij deze jachtinspectie is het jacht beoordeeld op diverse onderdelen:

  • onderwaterschip
  • bovenwaterschip
  • dek, opbouw en kuip
  • tuigage
  • romp binnenzijde
  • constructie
  • interieur
  • elektrische installatie
  • inbouw gasinstallatie
  • stuurwerk
  • motorinbouw
  • proefvaart
  • inventaris/apparatuur

 

CONCLUSIE JACHTINSPECTIE
De uitgevoerde keuring van dit jacht heeft op dat moment geresulteerd in de volgende (eind)beoordeling:

Algemene staat
Ruim voldoende

INTERVIEW VERKOPER

Waarom wordt het schip verkocht?
na jaren zeilplezier met dit mooie en goede schip moeten wij om lichamelijke redenen helaas stoppen met zeilen.
Wat is het vaargebied?
Markermeer, IJsselmeer, Waddenzee.
De hoeveelste eigenaar van het schip bent u en sinds wanneer?
3e, sinds 2014.
Is het schip schadevrij geweest?
ja.
Wat kunt u vertellen over de vaar-/zeileigenschappen?
Sverre is uitstekende en stabliele zeiler die ons altijd en in alle omstandigheden een veilig gevoel heeft gegeven.
Is er aantoonbaar onderhoud gepleegd, d.m.v. facturen e.d.?
Ja, motoronderhoud door fa. Shipshape in Muiderzand, facturen aanwezig.
Heeft het schip regelmatig op de wal gestaan?
Elke winter op de kant geweest onder de wintertent.
Wat is de bootnaam en de (speciale) betekenis van deze bootnaam?
Sverre (Scandinavisch) betekent o.a. wervelwind. Dat paste goed bij ons zwervend vaargedrag.
Overige opmerkingen/ bijzonderheden:
De volgende eigenaar heeft een goed en mooi schip aan Sverre. Wij hopen dat ze in goede handen blijft.