Dufour 40 E Performance

Afmetingen
12.35 x 3.90 x 2.10
Bouwmateriaal
Polyester
Ligplaats
Verkoophaven
Bouwjaar
2009
Gekeurd
Nee
Vraagprijs
€ 139000

Model Year 2010! First private owner!

Dufour 40 E Performance indelingstekening

360°

ALGEMEEN

Bouwjaar
2009
Afmetingen
12.35m x 3.90m x 2.10m
Bouwer casco
Dufour Yachts
Bouwnummer
002
Ontwerper
Umberto Felci
Spantvorm
Rondspant
Kielsoort
Bulbkiel
Bouwmateriaal
Polyester
Waterverplaatsing
Ca. 7.95 ton
Ballast
Ca. 2386 kg
Afbouw casco
Werf
Uitvoering dek
Polyester
Materiaal Kajuitopbouw
Polyester
Aantal hutten
4 (inclusief salon)
Aantal kooien
8
Doorvaarthoogte
Ca. 18.5 meter
Stahoogte vooronder
Ca. 1.90 meter
Stahoogte salon
Ca. 1.95 meter
Stahoogte achterkajuit
Ca. 1.95 meter
Materiaal ramen
Perspex
Besturing
Stuurwiel
Opmerkingen
Model Year 2010 and deliverd 2010! Equipped with optional Fastnet package (deep lead keel, long mast, etc.)
Bed forward cabin enlarged and has Neptune mattrass and slatsystem
Teak in cockpit and on cabin roof fully replaced in 2017

MOTOR

Merk en type
Volvo Penta D2-55F
Bouwjaar
2009
Bouwnummer
5103958903S
Vermogen
55 pk (40 kW)
Brandstof
Diesel
Verbruik
Ca. 2.5 liter per uur
Overbrenging
Saildrive
Koeling
Indirect
Brandstoftanks
+
Inhoud tanks
Ca. 200 liter
Toerenteller
+
Urenteller
+
Oliedrukmeter
Alarm
Temperatuurmeter
Alarm
Draaiuren
Ca. 1398 uur
Schroef
Klapschroef
Boegschroef
-
Hekschroef
-

TUIGAGE

Tuigage type
9/10
Materiaal rondhouten
Aluminium
Materiaal beslag
R.v.s.
Materiaal verstaging
Dyform stainless steel
Materiaal zeilen
Dacron
Kleur zeilen
Wit
Grootzeil
Conventioneel grootzeil NorthSails 2010
Overige zeilen
Genua NorthSails 2010
High Aspect NorthSails Soft Norlan 2011
Lichtweer zeilen
Spinnaker NorthSails 2S Norlam 75 color blue 2010
Reefinstallatie
-
Spinnakerboom
+
Dekzeilen
Sprayhood, zeilhuik, rolfokhoes
Lieren
Harken
Opmerkingen
Dyneema running rigging
New sprayhood NorthSails (2019)
Steering wheel covers available (2014)
Genua furling system maintained and forestay replaced in 2019

ELECTRA

Accu's
Varta batteries, 2x deepcycle service (2013), 1 engine (2015)
Spanning
12 Volt
Walstroom
220 Volt
Acculader
Yes
Aggregaat
No
Voltmeter
+
Amperemeter
-

APPARATUUR

Kompas
Suunto
Echolood
Raymarine ST60+
Log
Raymarine ST60+
Windset
Raymarine ST60+
Marifoon
Raymarine 240E
Radio
Pioneer
CD-speler
Pioneer
Autopilot
Raymarine ST6002 + Whitlock mo
GPS
Raymarine in plotter C90W
Kaartplotter
Raymarine C90W
AIS
Raymarine receiver
Graphic repeater
Raymarine Multifunction ST60+

GAS EN WATER

Watertanks
+
Inhoud watertanks
Ca. 360 liter
Watersysteem
Electrisch
Warmwatersysteem
Boiler
Douche binnen
1
Douche buiten
1
Toilet
1
Vuilwatertank
+, 50 liter
Koelkast
+
Gasbun
+
Kooktoestel pitten
2-pits
Kooktoestel brandstof
Gas
Oven
+
Verwarming
Webasto Airtop with 4 outlets
Verwarming brandstof
Diesel

BUITENOM

Tweede stuurstand
-
Preekstoel materiaal
R.v.s.
Zeereling
R.v.s.
Ankerlier
Electrisch
Zwemplateau
Geintegreerd
Zwemtrap
+
Anker
1
Ankerketting
+
Reddingsvlot
1
Opmerkingen
Lewmar hatches (4x) on cabin roof replaced by new version Hatch 3G Flush (2019)
New Anchor Lewmar Delta 16kg + 70 meter chain 10mm replaced (2019)
Plastimo TransOcean 8p liferaft

B.T.W. EN TEBOEKSTELLING

B.T.W.
Aantoonbaar betaald
Teboekgesteld
ja, B-schip
Opmerking
Overdrachtskosten koper
Gekeurd
Ja

CONDITIEKEURING

 

Dit jacht is op 13-12-2019 door een Expert Pleziervaartuigen gekeurd. Bij deze jachtinspectie is het jacht beoordeeld op diverse onderdelen:

  • onderwaterschip
  • bovenwaterschip
  • dek, opbouw en kuip
  • tuigage
  • romp binnenzijde
  • constructie
  • interieur
  • elektrische installatie
  • inbouw gasinstallatie
  • stuurwerk
  • motorinbouw
  • proefvaart
  • inventaris/apparatuur

 

CONCLUSIE JACHTINSPECTIE
De uitgevoerde keuring van dit jacht heeft op dat moment geresulteerd in de volgende (eind)beoordeling:

Algemene staat
Ruim voldoende

INTERVIEW VERKOPER

Waarom wordt het schip verkocht?
Om zakelijke redenen zijn wij met ons gezin 6 jaar geleden vanuit Nederland naar het buitenland verhuisd. We wonen nu in Singapore en door deze situatie en afstand kunnen we veel te weinig gebruik maken van ons mooie zeiljacht. Om deze reden overwegen we onze boot te verkopen.
Wat is het vaargebied?
IJsselmeer, Waddenzee, Noordzee, Grevelingenmeer, west kust van Frankrijk, Adriatische zee en Markermeer.
De thuishaven van ons jacht in Nederland was Marina Port Zelande aan het Grevelingenmeer. (2010-2013)
De thuishaven van ons jacht aan de Adriatische Zee was Marina Kaštela in Kroatië. (2014-2018)
De hoeveelste eigenaar van het schip bent u en sinds wanneer?
Wij zijn de eerste en enige eigenaar sinds de zomer van 2010. Jacht is nooit in de verhuur geweest.
Is het schip schadevrij geweest?
Ja. Het jacht heeft nooit een aanvaring gehad of schade opgelopen.
Wat kunt u vertellen over de vaar-/zeileigenschappen?
Snel en solide zeileigenschappen. Dit jacht is typisch een performance cruiser en kan perfect gebruik worden voor recreatieve en familie tochten alsook meer actief zeilen. Het jacht zeilt uitermate betrouwbaar, strak en snel in iedere weersomstandigheid. Zelfs bij een licht tot matig briesje kunnen al behoorlijk hoge kruissnelheden behaald worden.
Is er aantoonbaar onderhoud gepleegd, d.m.v. facturen e.d.?
Het jacht is altijd perfect onderhouden door professionele en erkende nautische onderhoudsbedrijven. Alle facturen hiervan zijn aantoonbaar in ons bezit.
Heeft het schip regelmatig op de wal gestaan?
Ieder jaar heeft ons jacht voor enkele weken op de kant gestaan. Gedurende deze periode vond ook het jaarlijkse groot onderhoud (motor, antifouling, poetsen romp, etc.) plaats.
Wat is de bootnaam en de (speciale) betekenis van deze bootnaam?
INDIGO. Dit is een mooie kleur blauw, die voor ons verbonden is met de kleur van tropische wateren. Daarnaast is deze naam praktisch en makkelijk te verstaan in de internationale maritieme (radio) communicatie. Onze vorige boot een Dufour 34 Performance, genaamd Wallilabou, was vanuit dat perspectief minder handig.
Overige opmerkingen/ bijzonderheden: