Eluan 44

 
Afmetingen
13.5 x 4.08 x 2.20
Bouwmateriaal
Polyester
Ligplaats
Marina Muiderzand
Bouwjaar
2005
Gekeurd
Nee
Vraagprijs
Sold to Holland
Eluan 44 indelingstekening

360°

ALGEMEEN

Bouwjaar
2005
Afmetingen
13.5m x 4.08m x 2.20m
Bouwer casco
Cantiere di Verdrana (IT)
Bouwnummer
ITVDRAOAO2A505
Ontwerper
Sergio Lupoli
Spantvorm
Rondspant
Kielsoort
Vinkiel
Bouwmateriaal
Polyester
Waterverplaatsing
Ca. 9.3 ton
Ballast
Ca. 3300 kg
Afbouw casco
Werf
Betimmering
Anigre
Uitvoering dek
Teak
Materiaal Kajuitopbouw
Teak
Gesloten stuurhuis
-
Aantal hutten
4 (inclusief salon)
Aantal kooien
6
Doorvaarthoogte
Ca. 19.0 meter
Stahoogte vooronder
Ca. 1.90 meter
Stahoogte salon
Ca. 2.00 meter
Stahoogte achterkajuit
Ca. 1.90 meter
Materiaal ramen
Perspex
Besturing
Stuurwiel

MOTOR

Merk en type
Volvo D2-55 Hp
Bouwjaar
2005
Vermogen
55 pk (40 kW)
Brandstof
Diesel
Verbruik
Ca. 3 liter per uur
Overbrenging
Saildrive
Koeling
Indirect
Brandstoftanks
Kunststof
Inhoud tanks
Ca. 225 liter
Toerenteller
+
Urenteller
+
Oliedrukmeter
+
Temperatuurmeter
+
Schroef
Klapschroef
Boegschroef
Electrisch
Boegschroef merk
Vetus
Opmerkingen
*klapschroef 2017
*romp gespoten 2018

TUIGAGE

Tuigage type
9/10
Materiaal rondhouten
Aluminium
Materiaal beslag
R.v.s.
Materiaal verstaging
R.v.s.
Materiaal zeilen
Kevlar
Kleur zeilen
Wit
Grootzeil
Doorgelat grootzeil 2006
Overige zeilen
Rolgenua 2017
Reefinstallatie
Maindropsystem
Spinnakerboom
-
Dekzeilen
Sprayhood, bimini
Lieren
3x + 1x electric

ELECTRA

Accu's
4x
Spanning
12 Volt
Walstroom
220 Volt
Aggregaat
Paguro 3000 compact 3kw
Voltmeter
+
Amperemeter
+
Omvormer
Victron

APPARATUUR

Kompas
+
Echolood
Raymarine ST60
Log
Raymarine ST60
Windset
Raymarine ST60
Radio
+
Cassette
Sony
CD-speler
Sony
Autopilot
Raymarine ST6001
GPS
via kaartplotter
Kaartplotter
Raymarine C80
AIS
+
Graphic
Raymarine ST60
Opmerkingen
Complete navigatie middels computer met koppeling aan Raymarine apparatuur, internet en printer via Yachtcontrol software.

GAS EN WATER

Watertanks
R.v.s.
Inhoud watertanks
Ca. 650 liter
Watersysteem
Electrisch
Warmwatersysteem
Boiler
Douche binnen
2
Douche buiten
1
Toilet
2
Vuilwatertank
+, 61 liter
Koelkast
+
Gasbun
+
Kooktoestel pitten
2-pits
Kooktoestel brandstof
Gas
Oven
+
Opmerkingen
*Airco (2018)

BUITENOM

Tweede stuurstand
+
Preekstoel materiaal
R.v.s.
Zeereling
R.v.s.
Ankerlier
Electrisch
Zwemplateau
Geintegreerd
Zwemtrap
R.v.s.
Anker
1
Ankerketting
-
Opmerkingen
*Passarel hydraulisch + afstandbediening
*ankerlier elektrisch + meterteller
*antinfouling april 2020

B.T.W. EN TEBOEKSTELLING

B.T.W.
Aantonen
Teboekgesteld
Niet geregistreerd
Gekeurd
Nee

LOCATIE

INTERVIEW VERKOPER

Waarom wordt het schip verkocht?
Ik verkoop het schip omdat we een oud huis gaan kopen en dat zelf willen verbouwen. Zodoende hebben we de komende paar jaar geen tijd om te varen.
Wat is het vaargebied?
IJsselmeer, Markermeer, Waddenzee.
De hoeveelste eigenaar van het schip bent u en sinds wanneer?
Wij zijn de tweede eigenaar sinds 2015
Is het schip schadevrij geweest?
Het schip heeft bij de vorige eigenaar lichte stormschade opgelopen en is destijds vakkundig hersteld.
Wat kunt u vertellen over de vaar-/zeileigenschappen?
Wij vinden haar van dag 1 een heel fijn schip. Het schip heeft een heerlijk ruime kuip welke slim is ingedeeld waardoor het plezierig varen is, ook met kinderen. Bovendien heeft het zeiljacht een zonnedek, uniek voor een zeilschip met deze afmeting. Het jacht ligt stabiel en kan scherp aan de wind varen. Bij een zeilwedstrijd hoef je je met dit schip zeker niet te schamen, je vaart al snel 8 a 9 knopen. Binnen is het goed vertoeven en ruimtelijk. We gaan er als gezin met veel plezier mee op vakantie.
Is er aantoonbaar onderhoud gepleegd, d.m.v. facturen e.d.?
Er is veel onderhoud gepleegd en alles is netjes bijgehouden, facturen zijn voorhanden.
Heeft het schip regelmatig op de wal gestaan?
Het schip ging elk najaar/ winter uit het water.
Wat is de bootnaam en de (speciale) betekenis van deze bootnaam?
De naam van het schip is Blue Ray de vertaling daarvan is blauwe rog, vonden wij wel toepasselijk.
Overige opmerkingen/ bijzonderheden:
Wij hebben dit altijd een speciaal schip gevonden, omdat er maar vijf van gebouwd zijn. Op die manier vaar je echt wat anders dan de rest.
Over het type schip kan ik u vertellen dat het ontworpen is door de zelfde architect als Grand Soleil, daarom zult u ook wat gelijkenissen aan treffen met een Grand Soleil van die jaren en afmeting.
De werf is er mee gestopt omdat de schepen te kostbaar waren om te bouwen, dit kwam door de keuzen van materialen.