Bavaria 31 Cruiser
Afmetingen
9.8 x 3.38 x 1.45
Bouwmateriaal
Polyester
Ligplaats
Verkoophaven
Bouwjaar
2007
Gekeurd
Ja
Vraagprijs
Sold to Holland
Modeljaar 2008
ALGEMEEN
- Bouwjaar
- 2007
- Afmetingen
- 9.8m x 3.38m x 1.45m
- Bouwer casco
- Bavaria Yachtbau
- Bouwnummer
- DE-BAVN31D8G708
- Spantvorm
- Rondspant
- Kielsoort
- Bulbkiel
- Bouwmateriaal
- Polyester
- Waterverplaatsing
- Ca. 4.7 ton
- Ballast
- Ca. 1100 kg
- Afbouw casco
- Werf
- Betimmering
- Mahonie
- Uitvoering dek
- Polyester
- Materiaal Kajuitopbouw
- Polyester
- Gesloten stuurhuis
- -
- Aantal hutten
- 3 (inclusief salon)
- Aantal kooien
- 6
- Doorvaarthoogte
- Ca. 16.0 meter
- Stahoogte vooronder
- Ca. 1.70 meter
- Stahoogte salon
- Ca. 1.85 meter
- Stahoogte achterkajuit
- Ca. 1.75 meter
- Materiaal ramen
- Perspex
- Besturing
- Stuurwiel
- Opmerkingen
- *gietijzeren kiel
*Neptune matras + lattenbodem achterhut
MOTOR
- Merk en type
- Volvo Penta D1-20B
- Bouwjaar
- 2007
- Bouwnummer
- 5102346570P
- Vermogen
- 19 pk (14 kW)
- Brandstof
- Diesel
- Verbruik
- Ca. liter per uur
- Overbrenging
- Saildrive
- Manchet saildrive
- Ca. 2015 jaar
- Koeling
- Indirect
- Brandstoftanks
- Kunststof
- Inhoud tanks
- Ca. 90 liter
- Toerenteller
- +
- Urenteller
- +
- Oliedrukmeter
- Alarm
- Temperatuurmeter
- Alarm
- Schroef
- Klapschroef
- Boegschroef
- -
- Opmerkingen
- *klapschroef (2015)
TUIGAGE
- Tuigage type
- Sloep
- Materiaal rondhouten
- Aluminium
- Materiaal beslag
- R.v.s.
- Materiaal verstaging
- R.v.s.
- Materiaal zeilen
- Dacron
- Kleur zeilen
- Wit
- Grootzeil
- Rolgrootzeil Sailselect 23,2m2 2017
- Overige zeilen
- Rolgenua Sailselect 20,7m2 2017
- Lichtweer zeilen
- Genaker Sailselect 49,5m2 2017
- Reefinstallatie
- -
- Spinnakerboom
- -
- Dekzeilen
- Sprayhood, winterkleed, stuurwielhoes
- Lieren
- 6 Lieren Lewmar ST 30
- Opmerkingen
- *spinnakerval mast
*midscheepse verhaalklampen
*winterkleed, buiskap (2014)
*beugel buiskap (2015)
ELECTRA
- Accu's
- 2 x 140 Ah (2020) 1 x XXX Ah
- Spanning
- 12 Volt
- Walstroom
- 220 Volt
- Acculader
- Mastervolt
- Aggregaat
- -
- Voltmeter
- +
- Amperemeter
- -
- Omvormer
- -
APPARATUUR
- Kompas
- +
- Echolood
- Raymarine
- Log
- Raymarine
- Windset
- Raymarine
- Marifoon
- Navman 7110
- CD-speler
- radio/cd-speler
- Autopilot
- Raymarine ST 6002
- Roerstandaanwijzer
- Raymarine ST 60
- GPS
- Easy + Raymarine
- Kaartplotter
- Raymarine A70
- AIS
- Easy TRX Transponder
GAS EN WATER
- Watertanks
- Kunststof
- Inhoud watertanks
- Ca. 120 liter
- Watersysteem
- Electrisch
- Warmwatersysteem
- Boiler
- Douche binnen
- 1
- Douche buiten
- 1
- Toilet
- 1
- Vuilwatertank
- +, 50 liter
- Koelkast
- +
- Gasbun
- +
- Kooktoestel pitten
- 2-pits
- Kooktoestel brandstof
- Gas
- Oven
- +
- Verwarming
- Webasto Airtop
- Verwarming brandstof
- Diesel
- Opmerkingen
- Gasslangen binnen vernieuwd 2022
Automatische Gasalarm detectie 2019
BUITENOM
- Tweede stuurstand
- -
- Preekstoel materiaal
- R.v.s.
- Zeereling
- R.v.s.
- Ankerlier
- -
- Zwemplateau
- Geintegreerd
- Zwemtrap
- R.v.s.
- Anker
- 1
- Ankerketting
- +
- Opmerkingen
- * 30 meter anker ketting ; 30 meter lijn
* zeereling vernieuwd (2018)
B.T.W. EN TEBOEKSTELLING
- B.T.W.
- Aantoonbaar betaald
- Teboekgesteld
- Niet geregistreerd
- Gekeurd
- Nee
CONDITIEKEURING
Dit jacht is op 10-05-2023 door een Expert Pleziervaartuigen gekeurd. Bij deze jachtinspectie is het jacht beoordeeld op diverse onderdelen:
- onderwaterschip
- bovenwaterschip
- dek, opbouw en kuip
- tuigage
- romp binnenzijde
- constructie
- interieur
- elektrische installatie
- inbouw gasinstallatie
- stuurwerk
- motorinbouw
- proefvaart
- inventaris/apparatuur
CONCLUSIE JACHTINSPECTIE
De uitgevoerde keuring van dit jacht heeft op dat moment geresulteerd in de volgende (eind)beoordeling:
- Algemene staat
- Ruim voldoende
INTERVIEW VERKOPER
- Waarom wordt het schip verkocht?
- We willen wat langere reizen maken en dan is een wat groter schip fijn i.v.m. opstappers en leefruimte voor langere tijd.
- Wat is het vaargebied?
- Vaargebied: IJsselmeer ; de Wadden ; Zeeland ; Denemarken ; Zuid-Engeland ; Frankrijk t/m de Kanaaleilanden.
Ook Friesland binnendoor is geen probleem dankzij de verkorte bulbkiel. - De hoeveelste eigenaar van het schip bent u en sinds wanneer?
- Wij zijn de 2e eigenaar van het schip sinds voorjaar 2009.
- Is het schip schadevrij geweest?
- Het schip heeft geen schade gevaren ; buiten een gerepareerde scepterpot. En herstelde roerschade.
- Wat kunt u vertellen over de vaar-/zeileigenschappen?
- Het schip is zeer goed te sturen ; ook op de motor achteruit-varend.
Onder zeil vaart het schip snel vanaf windkracht 3-4 ; mede door de Volvo Penta originele 3 blads klapschroef. Het schip is prima met mate te reven vanaf windkracht 5/6 door het rol grootzeil en de genua die een speciale reefstrook heeft. De zeilen zijn van een zwaardere kwaliteit dan de standaardzeilen.
- Is er aantoonbaar onderhoud gepleegd, d.m.v. facturen e.d.?
- Zeker, 2022 groot motorhoud en nieuwe motorsteunen ; alsmede regulier onderhoud. Motorolie ; filters ; impeller alle in 2022 vernieuwd ; saildrive olie en anodes in 2023.
Tankreiniging in 2022 ; Roerlagers en roerinrichting onderhoud en afstellen 2022. - Heeft het schip regelmatig op de wal gestaan?
- Ja, het schip staat elk jaar op de wal voor onderhoud (o.a. anti-fouling)
- Wat is de bootnaam en de (speciale) betekenis van deze bootnaam?
- De bootnaam Infinité betekent "Oneindigheid" (Engels: Infinity) een mooie aanduiding voor het vrije gevoel dat zeilen je kan geven.
- Overige opmerkingen/ bijzonderheden:
- Het schip is zeer efficiënt ingedeeld met heel veel bergruimte ; er is veel binnenruimte voor de 31 ft lengte.
Er is ook een tweede "vaste satelliet" buitenmarifoon bij het stuurhuis.