Bavaria 31 Cruiser

 
Afmetingen
9.8 x 3.38 x 1.45
Bouwmateriaal
Polyester
Ligplaats
Verkoophaven
Bouwjaar
2007
Gekeurd
Ja
Vraagprijs
Sold to Holland

Modeljaar 2008

Contact Print

Bavaria 31 Cruiser indelingstekening

ALGEMEEN

Bouwjaar
2007
Afmetingen
9.8m x 3.38m x 1.45m
Bouwer casco
Bavaria Yachtbau
Bouwnummer
DE-BAVN31D8G708
Spantvorm
Rondspant
Kielsoort
Bulbkiel
Bouwmateriaal
Polyester
Waterverplaatsing
Ca. 4.7 ton
Ballast
Ca. 1100 kg
Afbouw casco
Werf
Betimmering
Mahonie
Uitvoering dek
Polyester
Materiaal Kajuitopbouw
Polyester
Gesloten stuurhuis
-
Aantal hutten
3 (inclusief salon)
Aantal kooien
6
Doorvaarthoogte
Ca. 16.0 meter
Stahoogte vooronder
Ca. 1.70 meter
Stahoogte salon
Ca. 1.85 meter
Stahoogte achterkajuit
Ca. 1.75 meter
Materiaal ramen
Perspex
Besturing
Stuurwiel
Opmerkingen
*gietijzeren kiel
*Neptune matras + lattenbodem achterhut

MOTOR

Merk en type
Volvo Penta D1-20B
Bouwjaar
2007
Bouwnummer
5102346570P
Vermogen
19 pk (14 kW)
Brandstof
Diesel
Verbruik
Ca. liter per uur
Overbrenging
Saildrive
Manchet saildrive
Ca. 2015 jaar
Koeling
Indirect
Brandstoftanks
Kunststof
Inhoud tanks
Ca. 90 liter
Toerenteller
+
Urenteller
+
Oliedrukmeter
Alarm
Temperatuurmeter
Alarm
Schroef
Klapschroef
Boegschroef
-
Opmerkingen
*klapschroef (2015)

TUIGAGE

Tuigage type
Sloep
Materiaal rondhouten
Aluminium
Materiaal beslag
R.v.s.
Materiaal verstaging
R.v.s.
Materiaal zeilen
Dacron
Kleur zeilen
Wit
Grootzeil
Rolgrootzeil Sailselect 23,2m2 2017
Overige zeilen
Rolgenua Sailselect 20,7m2 2017
Lichtweer zeilen
Genaker Sailselect 49,5m2 2017
Reefinstallatie
-
Spinnakerboom
-
Dekzeilen
Sprayhood, winterkleed, stuurwielhoes
Lieren
6 Lieren Lewmar ST 30
Opmerkingen
*spinnakerval mast
*midscheepse verhaalklampen
*winterkleed, buiskap (2014)
*beugel buiskap (2015)

ELECTRA

Accu's
2 x 140 Ah (2020) 1 x XXX Ah
Spanning
12 Volt
Walstroom
220 Volt
Acculader
Mastervolt
Aggregaat
-
Voltmeter
+
Amperemeter
-
Omvormer
-

APPARATUUR

Kompas
+
Echolood
Raymarine
Log
Raymarine
Windset
Raymarine
Marifoon
Navman 7110
CD-speler
radio/cd-speler
Autopilot
Raymarine ST 6002
Roerstandaanwijzer
Raymarine ST 60
GPS
Easy + Raymarine
Kaartplotter
Raymarine A70
AIS
Easy TRX Transponder

GAS EN WATER

Watertanks
Kunststof
Inhoud watertanks
Ca. 120 liter
Watersysteem
Electrisch
Warmwatersysteem
Boiler
Douche binnen
1
Douche buiten
1
Toilet
1
Vuilwatertank
+, 50 liter
Koelkast
+
Gasbun
+
Kooktoestel pitten
2-pits
Kooktoestel brandstof
Gas
Oven
+
Verwarming
Webasto Airtop
Verwarming brandstof
Diesel
Opmerkingen
Gasslangen binnen vernieuwd 2022
Automatische Gasalarm detectie 2019

BUITENOM

Tweede stuurstand
-
Preekstoel materiaal
R.v.s.
Zeereling
R.v.s.
Ankerlier
-
Zwemplateau
Geintegreerd
Zwemtrap
R.v.s.
Anker
1
Ankerketting
+
Opmerkingen
* 30 meter anker ketting ; 30 meter lijn
* zeereling vernieuwd (2018)

B.T.W. EN TEBOEKSTELLING

B.T.W.
Aantoonbaar betaald
Teboekgesteld
Niet geregistreerd
Gekeurd
Nee

CONDITIEKEURING

 

Dit jacht is op 10-05-2023 door een Expert Pleziervaartuigen gekeurd. Bij deze jachtinspectie is het jacht beoordeeld op diverse onderdelen:

  • onderwaterschip
  • bovenwaterschip
  • dek, opbouw en kuip
  • tuigage
  • romp binnenzijde
  • constructie
  • interieur
  • elektrische installatie
  • inbouw gasinstallatie
  • stuurwerk
  • motorinbouw
  • proefvaart
  • inventaris/apparatuur

 

CONCLUSIE JACHTINSPECTIE
De uitgevoerde keuring van dit jacht heeft op dat moment geresulteerd in de volgende (eind)beoordeling:

Algemene staat
Ruim voldoende

INTERVIEW VERKOPER

Waarom wordt het schip verkocht?
We willen wat langere reizen maken en dan is een wat groter schip fijn i.v.m. opstappers en leefruimte voor langere tijd.
Wat is het vaargebied?
Vaargebied: IJsselmeer ; de Wadden ; Zeeland ; Denemarken ; Zuid-Engeland ; Frankrijk t/m de Kanaaleilanden.
Ook Friesland binnendoor is geen probleem dankzij de verkorte bulbkiel.
De hoeveelste eigenaar van het schip bent u en sinds wanneer?
Wij zijn de 2e eigenaar van het schip sinds voorjaar 2009.
Is het schip schadevrij geweest?
Het schip heeft geen schade gevaren ; buiten een gerepareerde scepterpot. En herstelde roerschade.
Wat kunt u vertellen over de vaar-/zeileigenschappen?
Het schip is zeer goed te sturen ; ook op de motor achteruit-varend.
Onder zeil vaart het schip snel vanaf windkracht 3-4 ; mede door de Volvo Penta originele 3 blads klapschroef. Het schip is prima met mate te reven vanaf windkracht 5/6 door het rol grootzeil en de genua die een speciale reefstrook heeft. De zeilen zijn van een zwaardere kwaliteit dan de standaardzeilen.
Is er aantoonbaar onderhoud gepleegd, d.m.v. facturen e.d.?
Zeker, 2022 groot motorhoud en nieuwe motorsteunen ; alsmede regulier onderhoud. Motorolie ; filters ; impeller alle in 2022 vernieuwd ; saildrive olie en anodes in 2023.
Tankreiniging in 2022 ; Roerlagers en roerinrichting onderhoud en afstellen 2022.
Heeft het schip regelmatig op de wal gestaan?
Ja, het schip staat elk jaar op de wal voor onderhoud (o.a. anti-fouling)
Wat is de bootnaam en de (speciale) betekenis van deze bootnaam?
De bootnaam Infinité betekent "Oneindigheid" (Engels: Infinity) een mooie aanduiding voor het vrije gevoel dat zeilen je kan geven.
Overige opmerkingen/ bijzonderheden:
Het schip is zeer efficiënt ingedeeld met heel veel bergruimte ; er is veel binnenruimte voor de 31 ft lengte.
Er is ook een tweede "vaste satelliet" buitenmarifoon bij het stuurhuis.