Van de Stadt Madeira 44

 
Afmetingen
13.5 x 4.20 x 2.00
Bouwmateriaal
Staal
Ligplaats
Verkoophaven
Bouwjaar
2002
Gekeurd
Nee
Vraagprijs
€ 179.044

ALGEMEEN

Bouwjaar
2002
Afmetingen
13.5m x 4.20m x 2.00m
Bouwer casco
Bijsterveld Steenwijk
Bouwnummer
NL-DCIMAD01D808
Ontwerper
Van de Stadt
Spantvorm
Multiknikspant
Kielsoort
Bulbkiel
Bouwmateriaal
Staal
Waterverplaatsing
Ca. 17,5 ton
Ballast
Ca. kg
Afbouw casco
Werf
Betimmering
Mahonie
Uitvoering dek
Teak
Materiaal Kajuitopbouw
Staal
Aantal hutten
4 (inclusief salon)
Aantal kooien
5
Doorvaarthoogte
Ca. 1.0 meter
Stahoogte vooronder
Ca. 2.10 meter
Stahoogte salon
Ca. 2.15 meter
Stahoogte achterkajuit
Ca. 2.00 meter
Materiaal ramen
Veiligheidsglas
Besturing
Stuurwiel
Opmerkingen
* teakdek (2009)
* Stalen opbouw boven kajuitingang (hondehok)

MOTOR

Merk en type
Volvo Penta TMD22P
Bouwjaar
2001
Bouwnummer
5100.702.483 / 868806
Vermogen
78 pk (57 kW)
Brandstof
Diesel
Verbruik
Ca. 0,5 - 5 liter per uur
Overbrenging
Keerkoppeling
Koeling
Indirect
Brandstoftanks
R.v.s.
Inhoud tanks
Ca. 800 liter
Toerenteller
+
Urenteller
-
Oliedrukmeter
Alarm
Temperatuurmeter
Alarm
Draaiuren
Ca. 500 uur
Schroef
Vaste schroef
Boegschroef
Electrisch
Boegschroef merk
Vetus ?
Opmerkingen
*boegschroef geinstalleerd in 2013

TUIGAGE

Tuigage type
Kotter
Materiaal rondhouten
Aluminium
Materiaal beslag
R.v.s.
Materiaal verstaging
R.v.s.
Materiaal zeilen
Dacron
Kleur zeilen
Wit
Grootzeil
Rolgrootzeil Hagoort Sails 2019
Overige zeilen
Genua Hagoort Sails 2019
Fok Quantum Sails 2011
Lichtweer zeilen
Assymetrische spinnaker Quantum Sails 2011
Reefinstallatie
Rolreef
Spinnakerboom
+
Dekzeilen
Rolfokhoes
Lieren
Electrische lieren Lewmar

ELECTRA

Accu's
5 keer 185 Ah voor boordnet, boegschroef en motor aparte accu's
Spanning
12 Volt
Walstroom
220 Volt
Acculader
Mastervolt
Aggregaat
NVT
Voltmeter
+
Amperemeter
+
Opmerkingen
Uitgebreid elektrisch schema voorhanden.
Elektrische installatie grotendeels vernieuwd in 2020.
Bevat tevens:
- Omvormer voor 230 V boordnet (2020)
- 2 generatoren op de dieselmotor
- 2 zonnepanelen

APPARATUUR

Kompas
Plastimo + reservekompas
Echolood
Raymarine
Log
Raymarine
Marifoon
(2011)
Radio
+
Autopilot
Raymarine
Radar
Raymarine
Roerstandaanwijzer
Raymarine
GPS
+
Weerfax
+
Kaartplotter
Raymarine
AIS
+
Opmerkingen
*Satelliettelefoon Thrane & Thrane Sailor 250 (2010)
*radar inclusief radarplotter (Raymarine) vervangen in 2019

GAS EN WATER

Watertanks
R.v.s.
Inhoud watertanks
Ca. 700 liter
Watersysteem
Electrisch
Warmwatersysteem
Boiler
Douche binnen
1
Toilet
1
Vuilwatertank
+, 2 keer 400 l (Toilet en douch
Koelkast
+
Gasbun
+
Kooktoestel pitten
3-pits
Kooktoestel brandstof
Gas
Oven
+
Verwarming
Webasto (defect)
Verwarming brandstof
Diesel
Opmerkingen
*Boiler kan zowel elektrisch als via motor worden verwarmd
*Nespresso koffiemachine

BUITENOM

Tweede stuurstand
-
Preekstoel materiaal
R.v.s.
Zeereling
R.v.s.
Ankerlier
Handmatig
Zwemplateau
-
Zwemtrap
R.v.s.
Anker
1
Ankerketting
+
Reddingsvlot
1
Reddingsvlot gekeurd
1
Opmerkingen
*romp en onderwaterschip gecoat 2020
*reddingsvlot gekeurd 2020
*kuiptafel teak

B.T.W. EN TEBOEKSTELLING

B.T.W.
Aantoonbaar betaald
Teboekgesteld
ja, Z-schip
Gekeurd
Nee

INTERVIEW VERKOPER

Waarom wordt het schip verkocht?
We hebben de afgelopen jaren heerlijk gezeild.
Prachtige reizen gemaakt.
We zijn aan in een nieuwe fase van ons leven gekomen.
We zijn grootouders geworden.
Na lang beraad hebben we besloten dat we geen lange reizen kunnen combineren met het genot van kleinkinderen. We gaan onze zeilwensen op een andere manier inrichten.
Wat is het vaargebied?
Dit schip is echt geschikt om reizen te maken.
De Noordzee en Het Kanaal, Golf van Biskaje, de Noord Atlantische Oceaan met eventueel een oversteek naar Amerika.
De hoeveelste eigenaar van het schip bent u en sinds wanneer?
Wij zijn sinds 2009 de tweede eigenaar.
Is het schip schadevrij geweest?
Wat kunt u vertellen over de vaar-/zeileigenschappen?
Perfectday is een fantastisch schip om mee te zeilen.
Wij hebben van 2011 tm 2013 een zeilreis gemaakt.
Vanuit Scheveningen overgestoken naar Engeleland, vanuit Engeland naar Boulongne en Brest in Frankrijk, vanuit Brest naar La Corouna in Spanje.
Vanuit La Corouna zijn we afgezakt langs de Protugeze kust naar deAzore en de Kanarische eilanden.
We hebben in Portugal twee dagen windkracht 7/8 gehad. Het schip en de zeilen hebben het goed gehouden.
In 2015 hebben we een rondje in Nederland gevaren, van Medemblik naar Friesland en de Wadden eilanden Den Helder.
Bij zwakke wind heeft "the Fat Lady" onze Asymmetrische spinaker ons een duwtje gegeven richting Den helder.
Tussentijds hebben we vanuit Medemblik korte tochten over het IJsselmeer gemaakt.
In 2021 hebben we wederom de Wadden eilanden aangedaan.
Is er aantoonbaar onderhoud gepleegd, d.m.v. facturen e.d.?
Sinds 2009 hebben we het schip stapsgewijs opgebouwd naar onze wensen.
In 2010 hebben i.v.m. onze zeilreis de meeste aanpassingen laten doen.
De gehele elektrische installatie, navigatie-instrumenten, elektrische lieren en stuurautomaat zijn vernieuwd.
Het teakdek is gelegd door Marron jachtbouw te Medemblik.
Er zijn nieuwe accusets geplaatst.
Het toilet en de douche en de hoofdcabine zijn gerenoveerd.
De matrassen en het zitgedeelte in de kajuit zijn vernieuwd door Naptune Nautic Comfort.
De bakboord hut is ingericht als opslagplaats voor lange reizen maar kan verbouwd worden tot 2 persoons hut.
In 2013 hebben we een boegschroef laten plaatsen in Monickendam.
In 2019 hebben we de mast vervangen door een rolmast en het grootzeil en genua vervangen.
zodat de zeilen vanuit de kuip te bedienen zijn.
In 2019 hebben we twee kleine raampjes in het hondenhok laten plaatsen.
De kuip is in 2017 geschilderd.
Het casco en het onderwaterschip zijn in 2018-2019 geschilderd.
In 2020 is een onderdeel van de accu set vervangen.
Heeft het schip regelmatig op de wal gestaan?
We hebben haar regelmatig op de wal gehad voor schilderonderhoud en om te overwinteren in een overdekte stalling bij De Klerk in Medemblik.
Wat is de bootnaam en de (speciale) betekenis van deze bootnaam?
De bootnaam is Perfect Day.
Na onze eerste zeiltocht met onze (schoon)vader, was zijn reactie, "het was een perfecte dag". We houden ervan om namen te verzinnen die verwijzen naar een muzieknummer.
Het refrein van Perfect Day, geschreven door Lou Reed past goed bij de prachtige ervaringen die wij hebben beleefd met ons schip.

"Oh, it's such a perfect day
I'm glad I spent it with you
Oh, such a perfect day
You just keep me hanging on

Just a perfect day
Problems all left alone
Weekenders on our own
It's such fun

Oh, it's such a perfect day
I'm glad I spent it with you
Oh, such a perfect day
You just keep me hanging on".
Overige opmerkingen/ bijzonderheden: