Van de Stadt Madeira 44
Afmetingen
13.5 x 4.20 x 2.00
Bouwmateriaal
Staal
Ligplaats
Verkoophaven
Bouwjaar
2002
Gekeurd
Ja
Vraagprijs
Sold to Holland
360°
ALGEMEEN
- Bouwjaar
- 2002
- Afmetingen
- 13.5m x 4.20m x 2.00m
- Bouwer casco
- Bijsterveld Steenwijk
- Bouwnummer
- NL-DCIMAD01D808
- Ontwerper
- Van de Stadt
- Spantvorm
- Multiknikspant
- Kielsoort
- Bulbkiel
- Bouwmateriaal
- Staal
- Waterverplaatsing
- Ca. 17,5 ton
- Ballast
- Ca. kg
- Afbouw casco
- Werf
- Betimmering
- Mahonie
- Uitvoering dek
- Teak
- Materiaal Kajuitopbouw
- Staal
- Aantal hutten
- 4 (inclusief salon)
- Aantal kooien
- 5
- Doorvaarthoogte
- Ca. 1.0 meter
- Stahoogte vooronder
- Ca. 2.10 meter
- Stahoogte salon
- Ca. 2.15 meter
- Stahoogte achterkajuit
- Ca. 2.00 meter
- Materiaal ramen
- Veiligheidsglas
- Besturing
- Stuurwiel
- Opmerkingen
- * teakdek (2009)
* Stalen opbouw boven kajuitingang (hondehok)
MOTOR
- Merk en type
- Volvo Penta TMD22P
- Bouwjaar
- 2001
- Bouwnummer
- 5100.702.483 / 868806
- Vermogen
- 78 pk (57 kW)
- Brandstof
- Diesel
- Verbruik
- Ca. 0,5 - 5 liter per uur
- Overbrenging
- Keerkoppeling
- Koeling
- Indirect
- Brandstoftanks
- R.v.s.
- Inhoud tanks
- Ca. 800 liter
- Toerenteller
- +
- Urenteller
- -
- Oliedrukmeter
- Alarm
- Temperatuurmeter
- Alarm
- Draaiuren
- Ca. 500 uur
- Schroef
- Vaste schroef
- Boegschroef
- Electrisch
- Boegschroef merk
- Vetus ?
- Opmerkingen
- *boegschroef geinstalleerd in 2013
TUIGAGE
- Tuigage type
- Kotter
- Materiaal rondhouten
- Aluminium
- Materiaal beslag
- R.v.s.
- Materiaal verstaging
- R.v.s.
- Materiaal zeilen
- Dacron
- Kleur zeilen
- Wit
- Grootzeil
- Rolgrootzeil Hagoort Sails 2019
- Overige zeilen
- Genua Hagoort Sails 2019
- Fok Quantum Sails 2011
- Lichtweer zeilen
- Assymetrische spinnaker Quantum Sails 2011
- Reefinstallatie
- Rolreef
- Spinnakerboom
- +
- Dekzeilen
- Rolfokhoes
- Lieren
- Electrische lieren Lewmar
ELECTRA
- Accu's
- 5 keer 185 Ah voor boordnet, boegschroef en motor aparte accu's
- Spanning
- 12 Volt
- Walstroom
- 220 Volt
- Acculader
- Mastervolt
- Aggregaat
- -
- Voltmeter
- +
- Amperemeter
- +
- Opmerkingen
- Uitgebreid elektrisch schema voorhanden.
Elektrische installatie grotendeels vernieuwd in 2020.
Bevat tevens:
- Omvormer voor 230 V boordnet (2020)
- 2 generatoren op de dieselmotor
- 2 zonnepanelen
APPARATUUR
- Kompas
- Plastimo + reservekompas
- Echolood
- Raymarine
- Log
- Raymarine
- Marifoon
- (2011)
- Radio
- +
- Autopilot
- Raymarine
- Radar
- Raymarine
- Roerstandaanwijzer
- Raymarine
- GPS
- +
- Weerfax
- +
- Kaartplotter
- Raymarine
- AIS
- +
- Opmerkingen
- *Satelliettelefoon Thrane & Thrane Sailor 250 (2010)
*radar inclusief radarplotter (Raymarine) vervangen in 2019
GAS EN WATER
- Watertanks
- R.v.s.
- Inhoud watertanks
- Ca. 700 liter
- Watersysteem
- Electrisch
- Warmwatersysteem
- Boiler
- Douche binnen
- 1
- Toilet
- 1
- Vuilwatertank
- +, 2 keer 400 l (Toilet en douch
- Koelkast
- +
- Gasbun
- +
- Kooktoestel pitten
- 3-pits
- Kooktoestel brandstof
- Gas
- Oven
- +
- Verwarming
- Webasto (defect)
- Verwarming brandstof
- Diesel
- Opmerkingen
- *Boiler kan zowel elektrisch als via motor worden verwarmd
*Nespresso koffiemachine
BUITENOM
- Tweede stuurstand
- -
- Preekstoel materiaal
- R.v.s.
- Zeereling
- R.v.s.
- Ankerlier
- Handmatig
- Zwemplateau
- -
- Zwemtrap
- R.v.s.
- Anker
- 1
- Ankerketting
- +
- Reddingsvlot
- 1
- Reddingsvlot gekeurd
- 1
- Opmerkingen
- *romp en onderwaterschip gecoat 2020
*reddingsvlot gekeurd 2020
*kuiptafel teak
B.T.W. EN TEBOEKSTELLING
- B.T.W.
- Aantoonbaar betaald
- Teboekgesteld
- ja, Z-schip
- Gekeurd
- Ja
CONDITIEKEURING
Dit jacht is op 02-11-2021 door een Expert Pleziervaartuigen gekeurd. Bij deze jachtinspectie is het jacht beoordeeld op diverse onderdelen:
- onderwaterschip
- bovenwaterschip
- dek, opbouw en kuip
- tuigage
- romp binnenzijde
- constructie
- interieur
- elektrische installatie
- inbouw gasinstallatie
- stuurwerk
- motorinbouw
- proefvaart
- inventaris/apparatuur
CONCLUSIE JACHTINSPECTIE
De uitgevoerde keuring van dit jacht heeft op dat moment geresulteerd in de volgende (eind)beoordeling:
- Algemene staat
- Ruim voldoende
INTERVIEW VERKOPER
- Waarom wordt het schip verkocht?
- We hebben de afgelopen jaren heerlijk gezeild.
Prachtige reizen gemaakt.
We zijn in een nieuwe fase van ons leven gekomen.
We zijn grootouders geworden.
Na lang beraad hebben we besloten dat we geen lange reizen kunnen combineren met het genot van kleinkinderen. We gaan onze zeilwensen op een andere manier inrichten.
- Wat is het vaargebied?
- Dit schip is echt geschikt om reizen te maken.
De Noordzee en Het Kanaal, Golf van Biskaje, de Noord Atlantische Oceaan met eventueel een oversteek naar Amerika. - De hoeveelste eigenaar van het schip bent u en sinds wanneer?
- Wij zijn sinds 2009 de tweede eigenaar.
- Is het schip schadevrij geweest?
- Wat kunt u vertellen over de vaar-/zeileigenschappen?
- Perfectday is een fantastisch schip om mee te zeilen.
Wij hebben van 2011 tm 2013 een zeilreis gemaakt.
Vanuit Scheveningen overgestoken naar Engeleland, vanuit Engeland naar Boulongne en Brest in Frankrijk, vanuit Brest naar La Corouna in Spanje.
Vanuit La Corouna zijn we afgezakt langs de Protugeze kust naar deAzore en de Kanarische eilanden.
We hebben in Portugal twee dagen windkracht 7/8 gehad. Het schip en de zeilen hebben het goed gehouden.
In 2015 hebben we een rondje in Nederland gevaren, van Medemblik naar Friesland en de Wadden eilanden Den Helder.
Bij zwakke wind heeft "the Fat Lady" onze Asymmetrische spinaker ons een duwtje gegeven richting Den helder.
Tussentijds hebben we vanuit Medemblik korte tochten over het IJsselmeer gemaakt.
In 2021 hebben we wederom de Wadden eilanden aangedaan.
- Is er aantoonbaar onderhoud gepleegd, d.m.v. facturen e.d.?
- Sinds 2009 hebben we het schip stapsgewijs opgebouwd naar onze wensen.
In 2010 hebben i.v.m. onze zeilreis de meeste aanpassingen laten doen.
De gehele elektrische installatie, navigatie-instrumenten, elektrische lieren en stuurautomaat zijn vernieuwd.
Het teakdek is gelegd door Marron jachtbouw te Medemblik.
Er zijn nieuwe accusets geplaatst.
Het toilet en de douche en de hoofdcabine zijn gerenoveerd.
De matrassen en het zitgedeelte in de kajuit zijn vernieuwd door Naptune Nautic Comfort.
De bakboord hut is ingericht als opslagplaats voor lange reizen maar kan verbouwd worden tot 2 persoons hut.
In 2013 hebben we een boegschroef laten plaatsen in Monickendam.
In 2019 hebben we de mast vervangen door een rolmast en het grootzeil en genua vervangen.
zodat de zeilen vanuit de kuip te bedienen zijn.
In 2019 hebben we twee luikjes in het hondenhok laten plaatsen.
De kuip is in 2017 geschilderd.
Het casco en het onderwaterschip zijn in 2018-2019 geschilderd.
In 2020 is één deel van de accu set vervangen. - Heeft het schip regelmatig op de wal gestaan?
- We hebben haar regelmatig op de wal gehad voor schilderonderhoud en om te overwinteren in een overdekte stalling bij De Klerk in Medemblik.
- Wat is de bootnaam en de (speciale) betekenis van deze bootnaam?
- De bootnaam is Perfect Day.
Na onze eerste zeiltocht met onze (schoon)vader, was zijn reactie, "het was een perfecte dag". We houden ervan om namen te verzinnen die verwijzen naar een muzieknummer.
Het refrein van Perfect Day, geschreven door Lou Reed past goed bij de prachtige ervaringen die wij hebben beleefd met ons schip.
"Oh, it's such a perfect day
I'm glad I spent it with you
Oh, such a perfect day
You just keep me hanging on
Just a perfect day
Problems all left alone
Weekenders on our own
It's such fun
- Overige opmerkingen/ bijzonderheden: