Dehler 31

 
Afmetingen
9.4 x 3.05 x 1.45
Bouwmateriaal
Polyester
Ligplaats
Verkoophaven
Bouwjaar
1988
Gekeurd
Ja
Vraagprijs
€ 23.731

Contact Print

Dehler 31 indelingstekening

ALGEMEEN

Bouwjaar
1988
Afmetingen
9.4m x 3.05m x 1.45m
Bouwer casco
Dehler GMBH
Bouwnummer
400-524
Ontwerper
Van de Stadt
Spantvorm
Rondspant
Kielsoort
Vinkiel
Bouwmateriaal
Polyester
Waterverplaatsing
Ca. 3.5 ton
Ballast
Ca. 1400 kg
Afbouw casco
Werf
Betimmering
Wit essen (TOP NOVA UITVOERING)
Uitvoering dek
Polyester
Materiaal Kajuitopbouw
Polyester
Gesloten stuurhuis
-
Aantal hutten
3 (inclusief salon)
Aantal kooien
4
Doorvaarthoogte
Ca. 14.5 meter
Stahoogte vooronder
Ca. 1.55 meter
Stahoogte salon
Ca. 1.80 meter
Stahoogte achterkajuit
Ca. 1.70 meter
Materiaal ramen
Perspex
Besturing
Helmstok
Opmerkingen
4 vaste slaapplaatsen (2 voor en 2 achter) + 2 in de kajuit

MOTOR

Merk en type
Yanmar 2YM15
Bouwjaar
2008
Bouwnummer
EQ3474
Vermogen
14 pk (10 kW)
Brandstof
Diesel
Verbruik
Ca. liter per uur
Overbrenging
Keerkoppeling
Koeling
Direct
Brandstoftanks
+
Inhoud tanks
Ca. 50 liter
Toerenteller
-
Urenteller
-
Oliedrukmeter
Lampje
Temperatuurmeter
Lampje
Schroef
Kiwiprop - vaanstandschroef
Boegschroef
-
Opmerkingen
Het startslot in het motorpaneel in de kuip zit los, hier zou tzt een ander plaatje op gemonteerd kunnen worden. Functioneert wel.

TUIGAGE

Tuigage type
7/8
Materiaal rondhouten
Aluminium
Materiaal beslag
R.v.s.
Materiaal verstaging
R.v.s.
Materiaal zeilen
Dacron
Kleur zeilen
Wit
Grootzeil
Doorgelat grootzeil Hagoort 2007
Overige zeilen
Genua Schokker Volendam 2010
Lichtweer zeilen
Halfwinder onbek
Reefinstallatie
Maindropsystem
Spinnakerboom
-
Dekzeilen
Sprayhood, kuiptent, rolfokhoes
Lieren
Lewmar
Maststrijkinstallatie
1
Opmerkingen
* buiskap 2022
* maindrop 2022
* verstaging 2008
* Rolreef Furlex 2010
* schoten vernieuwd 2021
* kuiptent defect.

ELECTRA

Accu's
1x start, 2x service (90ah)
Spanning
12 Volt
Walstroom
220 Volt
Acculader
+
Aggregaat
-
Voltmeter
-
Amperemeter
-

APPARATUUR

Kompas
+
Echolood
Raymarine (2021)
Log
Raymarine (2021|)
Marifoon
Garmin 315i DSC (2022)
Radio
JVC autoradio/cd speler
CD-speler
JVC autoradio/cd speler
Autopilot
Raymarine ST2000+
GPS
via kaartplotter
Kaartplotter
Geonav 5C

GAS EN WATER

Watertanks
Kunststof
Inhoud watertanks
Ca. 100 liter
Watersysteem
Electrisch
Toilet
1
Vuilwatertank;
-
Koelkast
+
Gasbun
-
Kooktoestel pitten
3-pits
Kooktoestel brandstof
Gas
Oven
+
Verwarming
Webasto, 2008
Verwarming brandstof
Diesel

BUITENOM

Tweede stuurstand
-
Preekstoel materiaal
R.v.s.
Zeereling
R.v.s.
Zwemtrap
R.v.s.
Ankerketting
+
Opmerkingen
*toplicht 2021
* marifoonkabel in mast vervangen 2021

B.T.W. EN TEBOEKSTELLING

B.T.W.
Aantoonbaar betaald
Teboekgesteld
Niet geregistreerd
Gekeurd
Ja

CONDITIEKEURING

 

Dit jacht is op 05-10-2022 door een Expert Pleziervaartuigen gekeurd. Bij deze jachtinspectie is het jacht beoordeeld op diverse onderdelen:

  • onderwaterschip
  • bovenwaterschip
  • dek, opbouw en kuip
  • tuigage
  • romp binnenzijde
  • constructie
  • interieur
  • elektrische installatie
  • inbouw gasinstallatie
  • stuurwerk
  • motorinbouw
  • proefvaart
  • inventaris/apparatuur

 

CONCLUSIE JACHTINSPECTIE
De uitgevoerde keuring van dit jacht heeft op dat moment geresulteerd in de volgende (eind)beoordeling:

Algemene staat
Voldoende

INTERVIEW VERKOPER

Waarom wordt het schip verkocht?
Met onze 2 opgroeiende kinderen die steeds groter worden en de wens om vaker opstappers mee te kunnen nemen is ons oog gevallen op een groter schip met 2 achterkajuiten. (Ook weer een Dehler).
Wat is het vaargebied?
Voornamelijk Markermeer, IJsselmeer en in de vakanties de Wadden en Zeeland. In 2009 zijn we er met zijn tweeen een half jaar mee weggeweest en hebben toen een rondje gevaren in Denemarken, Noorwegen en Zweden. Dit was indertijd ook de reden dat wij de originele 1GM10 hebben vervangen voor een iets krachtigere motor.
De hoeveelste eigenaar van het schip bent u en sinds wanneer?
Ik vermoed de 4e eigenaar? Zelf heb ik het schip sinds 2004. Er liggen ook foto's aan boord die ik ooit van een vroegere eigenaar kreeg toen ik in Enkhuizen lag.
Is het schip schadevrij geweest?
In de afgelopen winter is met de storm Eunice schade van de bok ontstaan (romp en onderwaterschip), deze is professioneel door Bas van Drunen gerepareerd. (gelcoat)
Wat kunt u vertellen over de vaar-/zeileigenschappen?
Schip vaart heerlijk en is ook prima alleen te zeilen. Zelf heb ik in 2018 meegedaan met de 200 Myls solo, een solo prestatie tocht, en in 2021 de Duo Handed, een vergelijkbare tocht maar dan met z'n 2. Daarnaast varen wij zodra het kan ieder weekend en de vakanties, waarbij zeker in het voor- en najaar de kachel een enorme uitkomst is. Met 4 personen in de kuip is er ruimte genoeg voor iedereen.
Is er aantoonbaar onderhoud gepleegd, d.m.v. facturen e.d.?
Ja, motoronderhoud door de Waterman (monnickendam) en laatste 2 jaar door Richard LeBelle (Volendam) motoronderhoud en anti-fauling.
Heeft het schip regelmatig op de wal gestaan?
De Mighty stond om de winter op de kant, en laatste 3 jaar iedere winter.
Wat is de bootnaam en de (speciale) betekenis van deze bootnaam?
Mighty. Ooit heette de boot Mighty Sparrow (Machtige Mus) maar de Sparrow is er (voor mijn tijd) afgevallen.
Overige opmerkingen/ bijzonderheden: