Dehler 31
Afmetingen
9.4 x 3.05 x 1.45
Bouwmateriaal
Polyester
Ligplaats
Verkoophaven
Bouwjaar
1988
Gekeurd
Ja
Vraagprijs
€ 23.731
ALGEMEEN
- Bouwjaar
- 1988
- Afmetingen
- 9.4m x 3.05m x 1.45m
- Bouwer casco
- Dehler GMBH
- Bouwnummer
- 400-524
- Ontwerper
- Van de Stadt
- Spantvorm
- Rondspant
- Kielsoort
- Vinkiel
- Bouwmateriaal
- Polyester
- Waterverplaatsing
- Ca. 3.5 ton
- Ballast
- Ca. 1400 kg
- Afbouw casco
- Werf
- Betimmering
- Wit essen (TOP NOVA UITVOERING)
- Uitvoering dek
- Polyester
- Materiaal Kajuitopbouw
- Polyester
- Gesloten stuurhuis
- -
- Aantal hutten
- 3 (inclusief salon)
- Aantal kooien
- 4
- Doorvaarthoogte
- Ca. 14.5 meter
- Stahoogte vooronder
- Ca. 1.55 meter
- Stahoogte salon
- Ca. 1.80 meter
- Stahoogte achterkajuit
- Ca. 1.70 meter
- Materiaal ramen
- Perspex
- Besturing
- Helmstok
- Opmerkingen
- 4 vaste slaapplaatsen (2 voor en 2 achter) + 2 in de kajuit
MOTOR
- Merk en type
- Yanmar 2YM15
- Bouwjaar
- 2008
- Bouwnummer
- EQ3474
- Vermogen
- 14 pk (10 kW)
- Brandstof
- Diesel
- Verbruik
- Ca. liter per uur
- Overbrenging
- Keerkoppeling
- Koeling
- Direct
- Brandstoftanks
- +
- Inhoud tanks
- Ca. 50 liter
- Toerenteller
- -
- Urenteller
- -
- Oliedrukmeter
- Lampje
- Temperatuurmeter
- Lampje
- Schroef
- Kiwiprop - vaanstandschroef
- Boegschroef
- -
- Opmerkingen
- Het startslot in het motorpaneel in de kuip zit los, hier zou tzt een ander plaatje op gemonteerd kunnen worden. Functioneert wel.
TUIGAGE
- Tuigage type
- 7/8
- Materiaal rondhouten
- Aluminium
- Materiaal beslag
- R.v.s.
- Materiaal verstaging
- R.v.s.
- Materiaal zeilen
- Dacron
- Kleur zeilen
- Wit
- Grootzeil
- Doorgelat grootzeil Hagoort 2007
- Overige zeilen
- Genua Schokker Volendam 2010
- Lichtweer zeilen
- Halfwinder onbek
- Reefinstallatie
- Maindropsystem
- Spinnakerboom
- -
- Dekzeilen
- Sprayhood, kuiptent, rolfokhoes
- Lieren
- Lewmar
- Maststrijkinstallatie
- 1
- Opmerkingen
- * buiskap 2022
* maindrop 2022
* verstaging 2008
* Rolreef Furlex 2010
* schoten vernieuwd 2021
* kuiptent defect.
ELECTRA
- Accu's
- 1x start, 2x service (90ah)
- Spanning
- 12 Volt
- Walstroom
- 220 Volt
- Acculader
- +
- Aggregaat
- -
- Voltmeter
- -
- Amperemeter
- -
APPARATUUR
- Kompas
- +
- Echolood
- Raymarine (2021)
- Log
- Raymarine (2021|)
- Marifoon
- Garmin 315i DSC (2022)
- Radio
- JVC autoradio/cd speler
- CD-speler
- JVC autoradio/cd speler
- Autopilot
- Raymarine ST2000+
- GPS
- via kaartplotter
- Kaartplotter
- Geonav 5C
GAS EN WATER
- Watertanks
- Kunststof
- Inhoud watertanks
- Ca. 100 liter
- Watersysteem
- Electrisch
- Toilet
- 1
- Vuilwatertank;
- -
- Koelkast
- +
- Gasbun
- -
- Kooktoestel pitten
- 3-pits
- Kooktoestel brandstof
- Gas
- Oven
- +
- Verwarming
- Webasto, 2008
- Verwarming brandstof
- Diesel
BUITENOM
- Tweede stuurstand
- -
- Preekstoel materiaal
- R.v.s.
- Zeereling
- R.v.s.
- Zwemtrap
- R.v.s.
- Ankerketting
- +
- Opmerkingen
- *toplicht 2021
* marifoonkabel in mast vervangen 2021
B.T.W. EN TEBOEKSTELLING
- B.T.W.
- Aantoonbaar betaald
- Teboekgesteld
- Niet geregistreerd
- Gekeurd
- Ja
CONDITIEKEURING
Dit jacht is op 05-10-2022 door een Expert Pleziervaartuigen gekeurd. Bij deze jachtinspectie is het jacht beoordeeld op diverse onderdelen:
- onderwaterschip
- bovenwaterschip
- dek, opbouw en kuip
- tuigage
- romp binnenzijde
- constructie
- interieur
- elektrische installatie
- inbouw gasinstallatie
- stuurwerk
- motorinbouw
- proefvaart
- inventaris/apparatuur
CONCLUSIE JACHTINSPECTIE
De uitgevoerde keuring van dit jacht heeft op dat moment geresulteerd in de volgende (eind)beoordeling:
- Algemene staat
- Voldoende
INTERVIEW VERKOPER
- Waarom wordt het schip verkocht?
- Met onze 2 opgroeiende kinderen die steeds groter worden en de wens om vaker opstappers mee te kunnen nemen is ons oog gevallen op een groter schip met 2 achterkajuiten. (Ook weer een Dehler).
- Wat is het vaargebied?
- Voornamelijk Markermeer, IJsselmeer en in de vakanties de Wadden en Zeeland. In 2009 zijn we er met zijn tweeen een half jaar mee weggeweest en hebben toen een rondje gevaren in Denemarken, Noorwegen en Zweden. Dit was indertijd ook de reden dat wij de originele 1GM10 hebben vervangen voor een iets krachtigere motor.
- De hoeveelste eigenaar van het schip bent u en sinds wanneer?
- Ik vermoed de 4e eigenaar? Zelf heb ik het schip sinds 2004. Er liggen ook foto's aan boord die ik ooit van een vroegere eigenaar kreeg toen ik in Enkhuizen lag.
- Is het schip schadevrij geweest?
- In de afgelopen winter is met de storm Eunice schade van de bok ontstaan (romp en onderwaterschip), deze is professioneel door Bas van Drunen gerepareerd. (gelcoat)
- Wat kunt u vertellen over de vaar-/zeileigenschappen?
- Schip vaart heerlijk en is ook prima alleen te zeilen. Zelf heb ik in 2018 meegedaan met de 200 Myls solo, een solo prestatie tocht, en in 2021 de Duo Handed, een vergelijkbare tocht maar dan met z'n 2. Daarnaast varen wij zodra het kan ieder weekend en de vakanties, waarbij zeker in het voor- en najaar de kachel een enorme uitkomst is. Met 4 personen in de kuip is er ruimte genoeg voor iedereen.
- Is er aantoonbaar onderhoud gepleegd, d.m.v. facturen e.d.?
- Ja, motoronderhoud door de Waterman (monnickendam) en laatste 2 jaar door Richard LeBelle (Volendam) motoronderhoud en anti-fauling.
- Heeft het schip regelmatig op de wal gestaan?
- De Mighty stond om de winter op de kant, en laatste 3 jaar iedere winter.
- Wat is de bootnaam en de (speciale) betekenis van deze bootnaam?
- Mighty. Ooit heette de boot Mighty Sparrow (Machtige Mus) maar de Sparrow is er (voor mijn tijd) afgevallen.
- Overige opmerkingen/ bijzonderheden: