Bavaria 38-3 Cruiser
Afmetingen
11.72 x 3.95 x 1.55
Bouwmateriaal
Polyester
Ligplaats
Verkoophaven
Bouwjaar
2008
Gekeurd
Ja
Vraagprijs
Sold to Holland
ALGEMEEN
- Bouwjaar
- 2008
- Te water
- 2009
- Afmetingen
- 11.72m x 3.95m x 1.55m
- Bouwer casco
- Bavaria Yachtbau
- Bouwnummer
- DE-BAVR38D9B808
- Ontwerper
- J&J Design
- Spantvorm
- Rondspant
- Kielsoort
- Tandemkiel
- Bouwmateriaal
- Polyester
- Waterverplaatsing
- Ca. 7.2 ton
- Ballast
- Ca. 2100 kg
- Afbouw casco
- Werf
- Betimmering
- Mahonie
- Uitvoering dek
- Polyester
- Materiaal Kajuitopbouw
- Polyester
- Gesloten stuurhuis
- -
- Aantal hutten
- 4 (inclusief salon)
- Aantal kooien
- 6
- Doorvaarthoogte
- Ca. 16.0 meter
- Stahoogte vooronder
- Ca. 1.85 meter
- Stahoogte salon
- Ca. 1.90 meter
- Stahoogte achterkajuit
- Ca. 1.80 meter
- Materiaal ramen
- Perspex
- Besturing
- Stuurwiel
MOTOR
- Merk en type
- Volvo Penta D1-30
- Bouwjaar
- 2008
- Vermogen
- 29 pk (21 kW)
- Brandstof
- Diesel
- Verbruik
- Ca. 2 liter per uur
- Overbrenging
- Saildrive
- Manchet saildrive
- Ca. 2015 jaar
- Koeling
- Indirect
- Inhoud tanks
- Ca. 150 liter
- Toerenteller
- +
- Urenteller
- +
- Oliedrukmeter
- +
- Temperatuurmeter
- +
- Draaiuren
- Ca. 425 uur
- Schroef
- Klapschroef
- Boegschroef
- Electrisch
- Boegschroef merk
- Side Power 100Kg (2013)
- Hekschroef
- -
TUIGAGE
- Tuigage type
- Sloep
- Materiaal rondhouten
- Aluminium
- Materiaal beslag
- R.v.s.
- Materiaal verstaging
- R.v.s.
- Materiaal zeilen
- Laminaat/dacron
- Kleur zeilen
- Wit
- Grootzeil
- Rolgrootzeil Quatum Sails 2013
- Overige zeilen
- Genua Quatum Sails 2013
- Reefinstallatie
- Rolreef
- Spinnakerboom
- -
- Dekzeilen
- Sprayhood, kuiptent, rolfokhoes, stuurwielhoes
- Lieren
- 6x ST
ELECTRA
- Accu's
- 2x service 1x start (2022) 1x boegschroef
- Spanning
- 12 Volt
- Walstroom
- 220 Volt
- Acculader
- +
- Aggregaat
- -
- Voltmeter
- +
- Amperemeter
- -
- Omvormer
- -
APPARATUUR
- Kompas
- +
- Echolood
- Raymarine
- Log
- Raymarine
- Windset
- Raymarine
- Marifoon
- Ray 240e (2012)
- Radio
- JVC
- Autopilot
- Raymarine SPX10 (2012)
- Roerstandaanwijzer
- Via autopilot
- GPS
- Via Raymarine E7
- Kaartplotter
- Raymarine E7 (2012)
- AIS
- Raymarine
- TV
- Philips
GAS EN WATER
- Watertanks
- Kunststof
- Inhoud watertanks
- Ca. 300 liter
- Watersysteem
- Electrisch
- Warmwatersysteem
- Boiler
- Douche binnen
- 1
- Douche buiten
- 1
- Toilet
- 1
- Vuilwatertank
- +, 40 liter
- Koelkast
- +
- Gasbun
- +
- Kooktoestel pitten
- 2-pits
- Kooktoestel brandstof
- Gas
- Oven
- -
- Magnetron
- 1
- Verwarming
- Webasto
- Verwarming brandstof
- Diesel
BUITENOM
- Tweede stuurstand
- -
- Preekstoel materiaal
- R.v.s.
- Zeereling
- R.v.s.
- Ankerlier
- -
- Zwemplateau
- +
- Zwemtrap
- +
- Anker
- 1
- Ankerketting
- -
B.T.W. EN TEBOEKSTELLING
- B.T.W.
- Aantoonbaar betaald
- Teboekgesteld
- Niet geregistreerd
- Gekeurd
- Nee
CONDITIEKEURING
Dit jacht is op 10-05-2023 door een Expert Pleziervaartuigen gekeurd. Bij deze jachtinspectie is het jacht beoordeeld op diverse onderdelen:
- onderwaterschip
- bovenwaterschip
- dek, opbouw en kuip
- tuigage
- romp binnenzijde
- constructie
- interieur
- elektrische installatie
- inbouw gasinstallatie
- stuurwerk
- motorinbouw
- proefvaart
- inventaris/apparatuur
CONCLUSIE JACHTINSPECTIE
De uitgevoerde keuring van dit jacht heeft op dat moment geresulteerd in de volgende (eind)beoordeling:
- Algemene staat
- Ruim voldoende
INTERVIEW VERKOPER
- Waarom wordt het schip verkocht?
- Door tijd gebrek.
En zit in een andere levensfase. - Wat is het vaargebied?
- Markermeer en ijzelmeer
- De hoeveelste eigenaar van het schip bent u en sinds wanneer?
- Ik ben de tweede eigenaar zins
Sept 2012 - Is het schip schadevrij geweest?
- Ja
- Wat kunt u vertellen over de vaar-/zeileigenschappen?
- De Floret is bijna 11 jaar in mijn bezit geweest.
Het is een snel en comfortabel schip.
Wat zich makkelijk laat bedienen.
Ook als solo zeiler. - Is er aantoonbaar onderhoud gepleegd, d.m.v. facturen e.d.?
- Onderhoudt is aantoonbaar door professionele
Werven elk jaar gedaan - Heeft het schip regelmatig op de wal gestaan?
- Het schip heeft om de 2 tot 3 jaar 14 dagen op de wal
Gestaan voor onderhoud. - Wat is de bootnaam en de (speciale) betekenis van deze bootnaam?
- De vorige eigenaar heeft de namen van zijn
Dochters samen gevoegd - Overige opmerkingen/ bijzonderheden:
- De Floret is weinig gebruikt door zowel de vorige
Als de huidige.
Voornamelijk dagtochten en niet veel op
Geslapen.